Mos Nicolae.

Chiar asa ,deja a venit la mine cu o nuielusa din partea fratelui meu .

Povestea lui Mos Nicolae

„Ce bland si ce frumos
A inceput sa ninga;
Cad fulgii-ncet, duios,
Ca intr-un cantec.Ninga…

Si ninge dimineata
Si ninge ziua iara,
Si ninge peste gheata
Sclipind la ceas de seara.

E-n jur miros de sfanta sarbatoare;
Copii cu ochii limpezi se uita prin feresti,
Privesc tacuti, departe-n zare
S-apara mosul din povesti.

Se stie ca el vine cu de toate:
Cu ursuleti de plus si iepurasi fricosi
Si turta dulce, dar si nuieluse,
Aseaza in ghetute, copiilor frumosi.

E tare bun si bland acest mosneag
Din barba-i alba picura ninsori
Se sprijina cu greu intr-un toiag
Venind de peste mari si tari.

Din vremi stravechi mereu tot vine,
Caci asta-a fost menirea lui :
Sa fie bun, sa faca numai bine,
De-aceea este sfant numele lui.

De Sfantul Nicolae stim de la bunici,
Bunicii stiu de el din basme de demult,
O sa-ncercam sa depanam aici,
Povestea lui de om, dar si de sfant.

Paritii lui erau blajini si harnici,
Cu multa dragoste de Dumnezeu,
Iar puiul lor era un pui cuminte
Si-un suflet bland si iubitor de dumnezeu.

Dar anii au trecut, parintii au murit,
Iar el a devenit un preot cald si bun
Nu si-a dorit averi aici, pe-acest pamant
Averi in ceruri si-a dorit.

Povestea spune , ca-n orasul lui,
Traia in vremea-aceea un sarman
Ce-avea trei fete, dar n-avea
Sa le marite, niciun ban.

Dar intr-o noapte, parca sfanta,
Cand toata firea adormise,
Un sfant blajin , cu suflet mare
Sperante-n inimi reaprinse.

Si ingerii din cer s-au bucurat
Pentru banutii dati de San” Nicoara,
Caci fetele si tatal au scapat
De umilinta si ocara.

Lacrimi fiebinti, de bucurie,
Au picurat din ochii cei sarmani,
Lacrimi curate, rugi de multumire,
De la acesti umili sarmani.

Si… de atunci, in fiecare an,
Pe cai de nimenea stiute,
Soseste-un mos, care ne pune in ghetute
Carti cu povesti…si jocuri…si jordite.

Nu stim , nu am aflat de-i ruda cu Craciun,
Dar sigur stim ca e la fel de bun,
Si-n fiecare an , la ceas de sarbatoare,
Il asteptam cu mare nerabdare.
Poezie pentru copii.”

(Adaptare dupa poveste)de Ungureanu Magdalena

Un prieten spunea pe alte site-uri ,ca Mos Nicolae vine la femei si cu „cioace”….o fi,dar mai tarziu.

 

63 comentarii

Din categoria D'ale sarbatorilor, D'ale vietii., Diverse.

63 de răspunsuri la „Mos Nicolae.

  1. ce text la link-ul meu…
    imi place…
    parca in noaptea asta vine mos nicolae nu?

    ce ai vrea sa iti aduca?

    nu stiu daca ti-am spus, dar imi place acst gen de posturi la tine.
    stiu ca necesita ceva munca. sa adaugi atatea link-uri si sa te gandesti la fiecare ce merge fara sa se simta …..
    in fine… buna treaba

    • Te-am dat pe spate cu acel text?
      Din cate tin minte esti inalt …1,90 si ceva (4) daca nu ma insel,ne intelegem bine ,suntem pe aceeasi unda …ce mai vrei?
      Da in noaptea asta vine mosul ….si „la tine „(in casa ma refer….citeste ultima fraza din blog si ai sa vezi ca am dreptate)

  2. Napocel

    Un aftershave! Numa bine că ălălalt e pe terminate! 🙂 Făr’de nuielușă!

  3. mai cuminte sigur nu am fost….
    de primit sigur o sa primesc eu ceva. as vrea sa fie totusi ceva care sa ma surprinda….
    acum…. o sa vad…
    maine te anunt.
    peste fund…. hmmm….

  4. Adrian Mladin

    Multumesc mult 🙂 Sa iti aduca si tie muuulte cadouri 😀

  5. Doamne Dumnezeule câtă răbrare poţi să ai. Mulţumesc.
    „E-n jur miros de sfanta sarbatoare” … cred că dacă mă puneai să aleg un vers, pe ăsta l-aş fi ales …
    Încă odată, mulţumesc.. 😀
    M-am gândt ce ţi-aş putea dărui, c-aşa-i frumos.
    Pentru că vine Crăciunul peste puţin timp: O colindă din Ardeal.
    Ioan Bocşa…

    În caz că nu merge embed-ul:

    Să fii fericită Mihaela! 🙂

    • Sunt si alte persoane care au rabdare ca si mine .
      De obicei nu fac lucrurile doar de dragul artei….asa ca trebuie sa am rabdare cateodata .
      Multumesc de colinda si urari.La fel si la tine sa fie ,cu multa sanatate si fericire,ca restul vin ele.

  6. Pingback: Cum sa devii nemuritor ! « George Valah Blog

  7. Mi-a facut placere. 🙂
    Sarbatori fericite si inbelsugate alaturi de cei dragi!

  8. Imi cer iertare „imbelsugate”.

  9. Pingback: Lebedele | Ioan Usca

  10. Pesemne nu te-ai purtat prea bine cu el… sau poate a fost un avertisment doar 😀

  11. Tibi

    Superb ! Sarbatori fericite alaturi de cei dragi !
    In rest .. cozonaci ceva de Craciun ? 😀

  12. Pingback: Cat de “mort” este de fapt PDL? « Adevarul e dincolo de noi

  13. Ovidiu

    Unde ninge, unde ninge? Vreau și eu!

  14. Mika,

    Niculaie de as fi
    Iar dupa antet, as cumpani,
    Cui, bunatati, sa-i aduc,
    As ramane, cred nauc
    Pe care din trei, s-o apreciez
    Cui sa ma opresc daruri sa-i ofer?
    Grea ar fi pe astazi misiunea mea
    Tu, frumoasa rara, ma poti ajuta? Onu

    • Tu Onucul,drag si scump,
      Cand apari in straiul scump,
      Cadou de vrei sa-mi oferi,
      Poti s-a faci asa cum vrei
      La una din cele trei.
      Le apreciezi,multam
      La anu si la multi ani!

      😀

      • decembrie 6, 2010 la 10:14 pm

        „Mika,

        Nu stiam, ca sunteti UNA,
        Credeam ca-i concurs de MIS,
        In farmec de Paradis
        De aci nedumerirea,
        Cum nu prea imi este firea
        Multumesc, pentru urare
        Iar pentru tine, si mai mare!”
        Onu

        MIKA
        decembrie 6, 2010 la 10:29 pm

        Nu ma vreau ca in poveste,
        Vesnica ,nemuritoare,
        Dar cu buzunare goale.
        Sanatatea mi-e de-ajuns,
        Vine restul pe parcurs.
        Sanatate-ti spun si tie.
        Poate ai sa-mplinesti o mie!

  15. Pingback: Dimineata « Cristian Dima

  16. Pingback: Dimineata « Cristian Dima

  17. Greta

    Mika, O zi senina iti doresc
    Un cer senin si plin de vise 😉

    Greta

  18. Pingback: Trafic cu Hituri (runda 45) « Blogul lui Teo Negură

  19. Pingback: Ivona Boitan/Ştefan Georgescu – Crăciunul Mincinoşilor | Ioan Usca

  20. Pingback: Scara « Ionel băiat bun

  21. Pingback: La dereticat pe bloguri « Ulise al II-lea – blog canin

  22. Pingback: Să fiu prima « Florina Lupa Curaru

  23. Pingback: Dragii mei, vă urez Sărbători Fericite!!! « Adrian Mladin Photography

  24. Pingback: Lista lui Zamfir – 18 ian. 2010 « Ulise al II-lea – blog canin

Lasă un comentariu